Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Μαθητεία στήν ταπείνωση τοῦ Χριστού


Αρχιμανδρίτου Σωφρονίου Ζαχάρωφ 
            
Έφόσον, λοιπόν, γνωρίζουμε τι Χριστός εναι Θεός, προσπαθομε νά εσδύσουμε στό μυστήριο λων τν κδηλώσεών Το. «Οδείς ρχεται πρός τόν Πατέρα ε μή διά το Χριστο», το μοουσίου μέ τόν Πατέρα Υο το Θεο, καί μέ κάθε τρόπο γωνιζόμαστε νά δώσουμε νόημα σέ λες τίς κδηλώσεις τς ζως μας, γιά νά γίνει ζωή το διου το Χριστο δική μας, γιά νά κληρονομήσουμε τήν αώνια Βασιλεία μέ τόν Πατέρα καί τόν Υό καί τό γιο Πνεμα.
          
  Κύριος νίκησε τόν έχθρό μέ τήν ταπείνωση. κτός πό τή βασική ατή θέση πάρχει άκόμη μία πλευρά στίς κδηλώσεις Το, πού διδάσκει νά μιμούμαστε τόν Χριστό χι πλς φανταστικά. Χριστός φανερώθηκε μέ «μορφή δούλου». Ατό ποτελε σκάνδαλο γιά πολλούς. Πολλές φορές μο τυχε νά κούσω τή γνώμη τι μες ο νθρωποι, ς εκόνες το Θεο, φείλουμε νά διατηρήσουμε τήν ξιοπρέπειά μας κόμη καί στήν προσευχή καί στή λατρευτική παράστασή μας νώπιον το Θεο. πισκέφθηκε κάποτε τή Μονή μας να πρόσωπο, πού κατέχει ψηλή θέση σέ τερόδοξη κκλησία. Κοιτάζοντας τήν τοιχογραφία τς Μεταμορφώσεως ρώτησε: «Πο εναι Πέτρος;». Το δειξαν τόν Πέτρο. «, πς τόν πεικονίσατε τσι! Πέτρος σέ τέτοια ξουθένωση! Πο εναι λοιπόν ξιοπρέπειά του;».
            
πάρχει συνεπς μιά πλευρά τς ρθοδόξου μετανοίας νώπιον το Θεο, πού ταράζει πολλούς τεροδόξους. Πέφτουμε γονατιστοί στό δαφος, μέ τό πρόσωπο καί τό μέτωπό μας γγίζουμε τή γ, καί τσι κφράζουμε τή δουλικότητά μας νώπιόν Το, νθυμούμενοι τά λόγια πού επε μπροστά στό παιδί κενο: «άν μή στραφτε καό γένησθε ς τά παιδία, ο μή εσέλθητε ες τήν Βασιλείαν τν ορανν. στις ον ταπεινώσ αυτόν ς τό παιδίον τοτο, οτος στιν μείζων ν τ Βασιλεί τν ορανν».
          

  διος Κύριος, χωρίς τόν ποο τίποτε δέν μπορε νά πραγματοποιηθε, λάττωσε τόν αυτό Του σέ τέτοιο βαθμό, πού κόμη καί ο χαμηλς κοινωνικς τάξεως νθρωποι μποροσαν νά Τόν θλίψουν, νά Τόν μπτύσουν, νά Τόν χτυπήσουν, νά Το δώσουν ραπίσματα καί νά Το προξενήσουν κάθε λλη ξουδένωση. ν διος Υός το Θεο τό κανε ατό, τότε βέβαια γείρεται τό ρώτημα: Γιατί χρειάστηκε τέτοια ξουδένωση καί τέτοια δουλική μεταχείρηση προκειμένου νά κδηλωθε γάπη; ποθέτω τι ρθή σκέψη θά εναι τι Κύριος, χοντας τό προαιώνιο Εναι Του ν πνεύματι ταπεινώσεως, κδήλωσε τήν προαιώνια γάπη Του διακονώντας ς δολος. Καί μες Τόν κολουθομε στά δουλικά ατά σχήματα κφράζοντας τή δική μας μετάνοια νώπιον το Θεο, μέ δαφιαες μετάνοιες. Κατά τή διάρκεια τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς κάνουμε πολλές μετάνοιες κάθε μέρα. πειτα, ταν μέ τή σταύρωσή μας συναναστηθομε μέ τόν Χριστό, τότε πλέον θά Τόν δεχόμαστε καί θά συνομιλομε μαζί Του ρθιοι, ς παιδιά μέ τόν Πατέρα τους. Στή ζωή μως ατή θά κφράζουμε τή μετάνοιά μας, πογραμμίζω, μέ δουλικά σχήματα, γιατί μετάνοια δέν ποβιβάζει τόν νθρωπο. ταν κάποιος συνειδητοποιε τι εναι χειρότερος πό λη τήν κτίση, τότε ψώνεται πάνω πό λη τήν κτίση. Τότε γγίζει τό κτιστο εναι. ς μήν ταραζόμαστε λοιπόν ταν κφρζουμε μέ ταπεινά δουλικά σχήματα τή μετάνοιά μας. τσι θά σταθομε πειτα ς παιδιά το Θεο νώπιον το Θεο, χι πλέον με δουλικά λλά μέ υικά σχήματα.
           
  Θεός εναι ταπεινός πό τήν δια τή φύση Του. Καί κένωσή Του διά τς νανθρωπήσεως φέρει χαρακτήρα ταπεινό. ν διος δέν ταπεινωνόταν, τότε σως θά μποροσε κάποιος νά μς κατηγορήσει: «λήθεια μως, Κύριος δέν ταπεινώθηκε τόσο, σο σες». λλά Κύριος ταπεινώθηκε. πλυνε τά πόδια γράμματων ψαράδων, νθρώπων πό τίς κατώτερες τάξεις τς νθρώπινης κοινωνίας. Ο δουλικές ατές μορφές εναι γάπη. ταν προσευχόμαστε στόν Θεό, Ατόν πού μέ τό πρόσταγμά Του δημιούργησε λον τόν κόσμο, εναι φυσικό γιά τόν καθένα μας νά σκεφτε: «μένα θά σκεφτε Κύριος; Θα σκύψει, ραγε, νά ακούσει τόν λόγο μου καί νά προσέξει τήν προσευχή μου;». Εναι φοβερό γιά μς νά μιλομε μέ τέτοιο ν. Γιά νά μή φοβόμαστε λοιπόν, πάρχει σέ λες τίς κδηλώσεις το Χριστο, κατά τήν παγκόσμια πράξη τς λυτρώσεως το δάμ, ταπεινή γάπη το Θεο, κατά τήν ποία Ατός μφανίζεται μπροστά μας μέ τέτοιες ταπεινές μορφές. Σταυρώθηκε νάμεσα σέ ληστές, φυλακίστηκε, καί τόσα λλα.

μες θά πρεπε νά νεργομε τσι, πως επε Κύριος: «Θέλουν νά σο πάρουν τόν χιτώνα, φησέ τους καί τό μάτιο· θέλουν νά ργαστες γι ατούς να διάστημα, ργάσου δύο κόμη· νά προσεύχεσθε γι ατούς πού σάς προσβάλλουν, νά προσεύχεσθε γιά τούς δικτες, νά προσεύχεσθε γιά λους κείνους πού κάνουν τό κακό ναντίον σας. Καί τότε, λέει Κύριος, γαπώντας τούς χθρούς σας θά γίνεται και σες τέκνα το ψίστου Πατρός».
σκησή μας, θέατη στούς λλους, παραμένει μέ λη της τή δύναμη μπροστά στά μάτια το Θεο.
ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ
ΤΟΜΟΣ Γ
Ι.Μ.ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΕΣΣΕΞ ΑΓΓΛΙΑΣ
Πηγή- optiko.net

http://opsomethatotheo.blogspot.gr/2015/03/blog-post_17.html?spref=fb

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου